Modernizare DJ 503 limita județului Dâmbovița – Slobozia – Rociu – Oarja – Catanele (DJ 702 G – km 3+824) km 98+000 – 140+034 (42,034 km) în județul Argeș

0
172

Este al 10 (zecelea) proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020 în judeţul Argeş. DJ 503 este cel mai mare proiect pe fonduri europene din regiunea Sud- Muntenia.

  • Viteza medie de traversare a localităților este acum de circa 50 km/h, iar vitezele medii estimate pentru parcurgerea sectoarelor dintre localități vor fi de circa 70 km/h. Astfel, viteza medie de circulație crește de la 27,8 km/h cât era până acum, la aproximativ 62,9 km/h, ceea ce reprezintă o creștere cu 126% a vitezei de circulație, iar durata de traversare se va reduce cu aproximativ 50 de minute (56 %).
  • Face legătura între A1 și Județul Dâmbovița și trece prin următoarele comune: Căteasca (3612 locuitori), Oarja (2736 locuitori), Teiu (1201 locuitori), Rociu (2304 locuitori), Negrași (1786 locuitori), Mozăceni (1852 locuitori) și Slobozia ( 4368 locuitori). Total locuitori – 17.859 locuitori.
  • Obiectivul specific al acestui proiect este creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane situate în proximitatea rețelei TEN-T prin modernizarea drumului județean, asigurându-se totodată și accesul la coridoarele TEN-T, Autostrada A1 și DJ 503 în județul Dâmbovița.
  • În documentele oficiale ce vizează DJ 503, lungimea acestuia este de 42,034 km, dar în urma măsurătorilor cadastrale efectuate, a rezultat o lungime proiectată a sectorului de drum de 42,460 km.

Pe data de 24.06.2020 s-a semnat contractul de proiectare și execuție lucrări cu Asocierea formată din:

  • SC GENERAL TRUST ARGES SRL (LIDER)
  • SC DEVELOPMENT FUTURE SOLUTION SRL (ASOCIAT 1)
  • SC ALPENSIDE SRL (ASOCIAT 2)
  • SC WFA IMPEX SRL (ASOCIAT 3)
  • SC H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL (ASOCIAT 4)

S-a lucrat pe 3 tronsoane:

  • TRONSON I : km 97+856-102+340, L = 4,484 km, comuna Slobozia – care a cuprins modernizarea și asfaltarea drumului, șanțuri permeate și pietruite, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) și amenajarea 4 stații de autobuz noi.
  • Tronsonul II, km 102+340 – km 112+646, L= 10,306 km în comunele Mozăceni și Negrași: asfaltare și modernizare drum, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructura, infrastructura, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), pod km 105+223 peste râul Mozacu la Mozăceni, șanturi de pământ, sanţuri pereate, rigole carosabile cu grătar, podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a aceselor de 4,50 m pentru acesul rutier și 1.0 m pentru acesul pietonal, amenajarea trotuarelor (intravilan) a fost prevăzută a se realiza pe ambele părți ale drumului, adiacent părții carosabile pe o lățime de l =1.00–1.50 m atât pe partea stângă cât și pe dreapta, 4 stații de autobuz noi.
  • Tronsonul III – km 97+850 – km 97+856 (U.A.T. Slobozia) și km 112 + 646 – km 140+308,76 (U.A.T. Negrași, U.A.T. Teiu, U.A.T. Rociu, U.A.T. Suseni, U.A.T. Oarja și U.A.T. Căteasca), L= 27.669 km – modernizare și asfaltare drum, șanturi pereate și pietruite, lucrări de reabilitare poduri (lucrări la suprastructură, infrastructură, racordări cu terasamentele, lucrări de curățare albie ), Pod, km 134+561 (km proiect 134+575), Neajlov la Oarja, Pod, km 137+100 (km proiect 138+280) – V. Rogoz la Oarja, Pasarelă pietonală km 133+308-133+318, L = 10 ml., podețe de acces la proprietăți cu lățimea proiectată a acceselor de 4,60 m pentru accesul rutier și 1.0 m pentru accesul pietonal, amenajarea drumurilor laterale în limita cadastrală; amenajarea trotuarelor (intravilan), s-au amenajat 10 stații de autobuz noi, 2 refugii auto, precum și semnalizare verticală și marcaj rutier.

REZULTATE:

  • Suprafaţă trotuare/ trasee pietonale modernizate/ realizate – 24.185 mp;
  • Stații transport public şi alveole construite/ modernizate – 14 bucăți;
  • Semnalizare verticală 784 bucăți, parapet nou 2.914 m, fluturaşi şi butoni reflectorizanţi 3.687 bucăți, indicatori kilometrici 42 bucăți, indicatori hectometrici 381 bucăți.

BUGETUL PROIECTULUI

  • Valoarea totală a contractului de finanțare este de 127.218.008,39 lei, din care: 98.455.291,80 lei reprezintă valoarea totală eligibilă.

Lucrările la primul tronson au început pe 27.09.2021.