Unu din doi români care a avut de-a face cu Fiscul spune: institutia are zero integritate si o totala lipsa a calitatii serviciilor furnizate!

0
359

fisculDin nefericire, aproape jumătate din romanii care au intrat în contact cu Fiscul, au rămas cu un gust amar. De ce? Potrivit unor sondaje interne, ANAF nu își indeplineste în mod corespunzător atribuțiile. Au fost puse la îndoială integritatea institutiei și calitatea serviciilor furnizate.

 În anul 2015, firmele au fost multumite de acesta institutie în proportie de 52%, ceea ce este o creștere fata de anul anterior, procentajul pe 2014 fiind de 48%. În cazul persoanelor fizice se schimba puțin statisticile, astfel ca în 2015, 56% dintre acestea s-au declarat satisfacute, iar în anul 2014, doar 54%, potrivit unui comunicat al Fiscului.

Dacă vorbim de calitatea serviciilor furnizate de ANAF, contribuabilii nu s-au arătat peste măsura de încântați, astfel ca procentul a urcat de la 45% la 46%.

Demn de remarcat este ca timpul mediu repartizat pentru pregatirea declaratiilor fiscale de către contribuabilii persoanelor juridice a scăzut ajungand în 2015 la 159 de ore pe an, ceea ce în 2012 era de 222 de ore pe an.

În 2014, eficiența colectarii veniturilor, masurata ca venit colectat per angajat ANAF, s-a ridicat la 7,33 milioane de lei, în creștere de la 6,98 milioane lei în 2013.

Rata depunerii declaratiilor fiscale în format electronic de către contribuabilii mari și mijlocii, a cunoscut o ușoară creștere de la 95% în 2012, la 95,91% în 2014.

Randamentul inspectiei fiscale pentru persoanele juridice a urcat cu 38,5%, la 5,25 milioane lei.

Proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale (RAMP), demarat în august 2013 și inițiat de ANAF în parteneriat cu Banca Mondiala, urmează să se finalizeze abia în martie 2019. Acest proiect a avut în spate o finanțare de 70 de milioane de euro, având ca obiectiv sporirea eficacitatii și eficientei în colectarea impozitelor și contributiilor sociale. Un alt scop al acestui proiect este acela de a facilita conformarea voluntara și de a reduce presiunea fiscala și povara administrativa suportata de contribuabili.

fisc_romaniaContribuabilul reprezintă pionul principal în viziunea de modernizare a RAMP. Acesta va beneficia de servicii moderne, performante și ușor de accesat. Toate aceste noi avantaje au ca rol atingerea unui nivel superior de colectare a veniturilor bugetare.

Pe 18 octombrie, Fiscul a lansat procedura de achiziție a Sistemului integrat de management al veniturilor (RMS), care va sustine managementul conformarii și comunicarii cu contribuabili pe baze electronice.

În cadrul acestui proiect, ANAF a reușit sa obțină 20 de contracte de furnizare de servicii de consultanta și formare, din care unul a fost terminat, 17 sunt în curs de finalizare, iar doua vor fi demarate în scurt timp.

În plus, s-au încheiat cinci alte contracte de furnizare cu bunuri, servicii tehnice și formare, fiind în desfășurare noua proceduri de achiziție. De asemenea, au fost achizitioanate 2700 de statii de lucru pentru personalul ANAF și servere de test pentru centrele de date.

Cu ajutorul specialistilor Bancii Mondiale, Fiscul a dezvoltat strategia ANAF în domeniul comunicarii, dar și în cea a Tehnologiei Informatiei și Telecomunicatiilor (TIC).

Lasa un raspuns