Trezitul de dimineață – beneficii pentru sănătate

0
1592

Trezitul de dimineaţă poate fi considerat un chin pentru cei mai mulți dintre noi, dar nu știm faptul că acest obicei este benefic pentru sănătate şi ne aduce beneficii pe tot parcursul zilei.

S-a dovedit că persoanele care se trezesc devreme sunt mai fericite, mai suple și, în plus, prezintă un risc mai scăzut al apariţiei diabetului şi a sindromului metabolic.

 Persoanele matinale au o mai bună anticipare a problemelor. Psihologul Andrei Marcu este de părere că „ atunci când ne trezim de dimineaţă, avem întotdeauna timp pentru mişcare şi pentru micul dejun. Persoanele care se trezesc devreme sunt mai suple decât cei care se trezesc mult mai târziu. Îşi planifică totul din timp, iar astfel reuşesc să fie pe linia de plutire. Matinalii sunt mai calmi, dar şi mai relaxaţi, iar acest lucru se datorează faptului că sunt feriţi de stres“.

Astfel, beneficiile trezitului devreme sunt numeroase:

– Persoanele care se trezesc devreme reuşesc să depăşească orice obstacol cu zâmbetul pe buze.

– Matinalii sunt mai supli decât cei care se trezesc mai târziu, asta deoarece trezitul devreme are legătură cu indicele masei corporale.

– Scade riscul apariţiei diabetului şi a sindromului metabolic. Conform unui studiu, cei care se dau jos din pat după ora 10.00 sunt mai predispuşi la îmbolnăviri care ar putea declanşa apariţia bolilor de inimă.

– Persoanele care se trezesc devreme au rezultate mult mai bune la locul de muncă, iar acest lucru le aduce o stare de bine şi de linişte mereu.

Persoanele care au insomnii fac parte dintr-o categorie aparte, cred psihologii. La bază stau anumite probleme care pot fi rezolvate doar cu ajutorul unui specialist.

 „O persoană din trei suferă de insomnia măcar odată în viaţă. Cauzele psihologice ale insomniei pot fi rezolvate cu ajutorul unui specialist. Întotdeauna teama că va urma o noapte albă este mai puternică decât problema în sine. Este bine să ştim că, dacă nu am adormit în 15 minute, trebuie să ne dăm ridicăm din pat. O să observăm că în scurt timp ne vom relaxa şi vom adormi fără probleme. Cel mai important lucru este să nu ne gândim că trebuie să dormim, pentru că acest lucru o să ne influenţeze negative, iar de aici la o noapte albă nu este decât un pas“, a mai precizat psihologul Andrei Marcu.

(Adevărul)

 

Lasa un raspuns