Romanii se distreaza! Peste jumatate din apelurile la 112 sunt FALSE!

0
282

suna_la_112Dintre 15,5 milioane de apeluri către 112 primite anul trecut, 61,91% au fost false, majoritatea fiind din Mures, Calarasi si Covasna                                              

Conform statisticii realizate in 2015 de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), s-au primit la Numărul Unic de Urgenta 112, 15.561.664 apeluri care au fost si tratate. Doar 5.926.985  (38,09%) apeluri au fost reale si 9.634.679 (61,91%) s-au dovedit a fi false.

Majoritatea dintrea aceste apeluri au fost redirectionate catre Ambulanta: 3.741.439 (60,74%), Politie: 1.373.394 (22,30%), Pompieri si SMURD: 869.059 (14,11%) si Jandarmerie: 168.788 (2,74%).

Judetele Covasna, Calarasi si Mures sunt fruntase in ceea ce priveste apelurile false.

Incepand din anul acesta, in luna ianuarie, din totalul de apeluri inregistrate insumand: 1.244.049, 486.142 (39,08%) au fost reale, iar 757.907 (60,92%) false.

“Ca urmare a constatarilor facute de catre autoritatile statului, 13.146 de cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112. Cele mai multe sanctiuni au fost aplicate in judetele Teleorman, Bucuresti si Suceava”, conform unui comunicat emis de STS.

O veste buna insa, Romania se afla printre statele cu cele mai bune performante in utilizarea numarului 112.

 Acelasi comunicat adauga: “Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde) si o acuratete sporita in a localiza apelantii la numarul unic de urgenta 112. Tara noastra face parte din cele 5 state membre care reprezinta exemple de buna practica”.

Cel care administreaza, intretine, exploateaza si dezvolta Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta este Serviciul de Telecomunicatii Speciale.

Daca stam si analizam rapiditatea timpului de raspuns aflam ca acesta este de 3,58 secunde, fiind inregistrat in cazul a 94,63% dintre apeluri. Localizarea apelantilor se realizeaza in proportie de 99,27% pentru retelele de telefonie mobila, iar pentru cele de telefonie fixa este de 97,20%.

In 1991, acum 25 de ani, a fost creat numarul pan-european: 112.

Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational la data de 1 aprilie 2005.

apel_113SERVICIUL DE URGENTA PENTRU PERSOANLE CU DIZABILITATI DE AUZ SI/SAU VORBIRE

 Din anul 2008,  Numarul Unic de Urgenta 112 a devenit singurul numar care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil si beneficiaza, gratuit, in orice tara a Uniunii Europene de serviciile de urgenta (ambulanta, pompieri si politie).

Din octombrie 2015 a devenit functional si in Romania pentru persoanele cu dizabilitati de auzi si/sau vorbire, serviciul de anuntare a urgentelor prin SMS. Acest serviciu pastreaza aceleasi caracteristici ale serviciului 112 de voce: gratuitate si accesibilitate. Persoanele care doresc sa utilizeze acest numar trebuie sa se inscrie in baza de date a Serviciului 112.

Pana in prezent au fost inregistrate 2200 de persoane, iar de la darea in folosinta a serviciului prin SMS au fost primite 26 de solicitari.

SANCTIUNI PENTRU APELURILE FALSE

Trebuie retinut faptul ca  numarul 112 trebuie folosit doar in cazuri de urgenta, cand este necesara interventia serviciilor specializate cand este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, proprietatea publica, privata, mediul sau ordinea publica.

Pedeapsa pentru apelarea in mod abuziv la Numarul Unic de Urgenta 112 sau transmiterea de  mesaje false la numarul 113 este de amenzi cuprinse intre 500 si 1000 de lei.

Lasa un raspuns