Procedurile de recepție au fost efectuate de o comisie tehnică mixtă, formată din reprezentanți de la Inspectoratul de Stat în Construcţii, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Direcția Județeană pentru Cultură, Primăria Pitești, reprezentanți ai constructorului și ai Consiliului Județean Argeș.
Palatul Administrativ a fost construit în perioada 1969-1970, iar de atunci nu au mai fost efectuate intervenții majore asupra imobilului. Astfel, după 50 de ani, Palatul Administrativ a fost reabilitat în totalitate în cadrul unui proiect european destinat exclusiv clădirilor administrative publice. Investiţia a constat în lucrări de modernizare și reabilitare din punct de vedere termic a corpului de clădire existent.
,,Iată că am ajuns la momentul în care o lucrare importantă a fost finalizată – reabilitarea Palatului Administrativ în care își desfășoară activitatea Consiliul Județean, Instituția Prefectului și alte instituții publice din județ. Este o lucrare foarte importantă pentru că această clădire este una reprezentativă pentru ceea ce înseamnă administrația județului Argeș. Lucrarea a fost realizată cu fonduri europene, în cadrul unei axe accesată de noi. Sunt puține județe în România care au accesat o asemenea investiție.
,,În cadrul acestui proiect, s-au efectuat lucrări pentru creșterea eficienței energetice a Palatului Administrativ, cum ar fi: izolarea termică a pereţilor de faţadă la partea de interior, reabilitarea instalaţiei de încălzire, înlocuirea distribuţiei de apă caldă menajeră, reabilitarea instalaţiei electrice, lucrări privind îmbunătățirea și consolidarea structurii de rezistență a clădirii, punctual, acolo unde a fost cazul, precum și instalarea unui sistem de avertizare anti-efracție. În acest moment, Palatul Administrativ a fost predat la cheie, putând fi relocată activitatea tuturor instituțiilor care funcționează în această clădire”, a declarat Sorin Ivașcu, director Direcția Strategii Sinteze Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul C.J. Argeș.
Proiectul a fost accesat de Consiliul Judetean Arges prin Programul Operaţional 2014-2020. Valoarea totală a contractului de finanțare a fost de 41.528.905,03 lei, din care 24.140.102,74 lei reprezintă valoarea totală nerambursabilă.
În clădirea Palatului Administrativ își au sediul Consiliul Judetean Argeș, Instituția Prefectului, precum și alte instituții din județ.
Palatul Administrativ este un edificiu reprezentativ al județului Argeș, cu o poziţie dominantă în zona centrală a Municipiului Pitești. A fost construit între anii 1969-1970, după un proiect aparținând arhitecților Cezar Lăzărescu şi Mircea Ochinciuc.