Marile magazine alimentare din Romania, profit urias din produsele marca proprie! Iata de ce ar trebui sa le cumperi si TU mai des!

0
553

produse_marca_proprie_coraCu un pret mult mai scazut fata de alte branduri celebre, produsele marca proprie ale marilor lanturi de magazine castiga clienti vazand cu ochii, lasand celelalte produse pana ce expira pe rafturi.

Cu toate ca au un pret mai bun in comparatie cu celelalte alimente, marcile proprii au si o  calitate superioara. Acest fapt este pus si pe seama eliminarii costurilor principale ( reclame, promotii, concursuri), spre deosebire de alte firme cunoscute.

In functie de raportul calitate-pret, marcile proprii domina industria alimentara. La capitolele conserve, iaurturi, dulciuri si mezeluri, acestea acapareaza piata din Romania cu peste 15 procente din vanzari, conform celui mai recente studii in domeniu.

Totusi, supravietuirea lor pe piata depinde de puterea de cumparare. De exemplu, in Franta, vanzarile marcilor proprii au explodat dupa declnasarea crizei economice, reusind sa obtina un profit chiar si cu 30% mai mare fata de o perioada normala.

Dar, odata cu redresarea economiei franceze, vanzarile au inceput sa scada dramatic, strategiile de marketing bine puse la punct ale marcilor celebre reusind sa isi recastige cumparatorii.

Si in Romania, odata cu reducerea tva-ului de la 24 la 20%, marcile proprii au inceput sa piarda din avantaj. Astfel, in momentul de fata, romanii isi pot permite cumpararea produselor unor marci celebre, preturile lor devenind mult mai accesibile.

Desi nu exista studii efectuate asupra impactului pe care l-a avut reducerea tva-ului la alimente, numarul tot mai mare al cumparatorilor prezenti in hipermarketuri si supermarketuri spune totul.

Magazinele cu marca proprie.

produse_kauflandIn mai toate cazurile, marile lanturi de magazine din industria alimentara pun spre vanzare produse sub marca proprie. De exemplu, gigantii Kaufland si Carrefour comercializeaza laptele sub denumirea K-Classic (desi este produs de LaDorna), respectiv Carrefour Discount, produs de Albalact.

Mai mult, la Lidl Romania putem gasi laptele Pilos, de la Napolact, sub marca proprie a magazinul, iar cei de la Billa, comercializeaza ulei de floarea-soarelui cu denumirea Clever, marca proprie.

In marea majoritate a cazurilor, pe produsul cumparat nu este mentionata si firma producatoare, astfel, consumatorii nu stiu ca ei de fapt cumpara de la o firma in care deja au incredere.

In tarile din Uniunea Europeana, cantitatea produselor vandute sub  marca proprie este de aproape trei ori mai mare decat in Romania. Asta inseamna ca nu este un lucru tocmai rau daca cumparam alimente marca proprie.

Specialistii estimeaza ca promovarea produselor marca proprie s-ar putea resimti la un moment dat si in preturile lor de la rafturi.

Lasa un raspuns