Drumul expres Craiova-Pitești, tot mai aproape de realitate

0
637

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, cu câteva zile în urmă, primăriilor din localităţile pe care le va traversa drumul expres Craiova –Piteşti că au sarcina identificării corecte a celor care vor fi expropriaţi şi că răspund pentru eventuale întârzieri sau litigii generate de lipsa planurilor parcelare.

Documentaţia pentru proiectarea şi execuţia celui de al doilea tronson, împărţit în două loturi, al drumului expres Craiova-Piteşti, a fost înaintată joi, 15 iunie, la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice (ANAP) spre validare. Acest tronson care urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Găneasa, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Cei care au proprietăţi şi urmează să fie expropriaţi vor fi identificaţi în perioada următoare de funcţionarii de la nivelul primăriilor, însă dreptul de proprietate trebuie să fie stabilit fără dubiu şi amplasamentul, exact, altfel, cei care transmit date greşite vor fi buni de plată.

„ Valoarea estimata a acestui nou Tronson este de 1.476.349.583,89 lei făra TVA, din care Lotul 1 – 671.388.626,66 lei fără TVA şi Lotul 2 – 804.960.957,23 lei fără TVA. Documentaţia pentru primul Tronson al drumului expres Craiova – Piteşti, cu o valoare estimată de 479.802.905,88 lei fără TVA,  a fost înaintată ieri către ANAP, spre validare. Cuprins între km 0+000 şi 17+700, Tronsonul I ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova şi limita judeţului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti“, se menţionează într-un comunicat al CNAIR.

Drumul expres Craiova – Piteşti, promis de mai mulţi ani, şi pentru care există şi un studiu de fezabilitate din 2007, va avea 121,185 km şi pe el se va putea circula cu o viteză de 130 km la oră. „Acest drum va avea  4 benzi de circulaţie ( 2 benzi pe sens) şi  va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferenţa între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 m. S-au făcut toate eforturile pentru ca  proiectul să beneficieze de finanţare nerambursabilă în actualul exerciţiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulaţiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente.

Un element important în atingerea acestui obiectiv este şi existenţa unui acord de mediu valabil“, se mai spune în comunicatul CNAIR. Tot de finanţarea nerambursabilă şi de pierderea acesteia dacă apar probleme vorbesc reprezentanţii companiei şi în adresa pe care au înaintat-o administraţiilor locale, pe care le avertizează că „pentru prevenirea şi soluţionarea cu celeritate a problemelor apărute din cauza lipsei planurilor parcelare, şi care are drept urmare plata de daune/penalităţi sau chiar pierderea finanţării, va răspunde instituţia care a cauzat întârzierea“.

(Sursa: Adevărul)

Lasa un raspuns