Cum să te ferești de țepe de Black Friday 2017

0
4

Black Friday 2017 sau sărbătoarea reducerilor importată de la americani începe încă de vineri, 17 noiembrie, deși, conform tradiției americane, Black Friday cade în ultima vineri a lunii noiembrie, adică pe 24 noiembrie 2017. Este posibil ca perioada de reduceri să se prelungească peste ambele weekend-uri de la sfârșitul lunii noiembrie.

Specialiștii  ne avertizează că putem cădea în plasa producătorilor care ne tentează cu false oferte.

Publicația The Atlanta Journal a publicat un articol în care oferă cititorilor mai multe sfaturi pentru a nu se lăsa înșelați.

Promoţiile şi reducerile de preţ sunt foarte interesante, dar specialiștii îi sfătuiesc pe oameni să studieze cu atenție ofertele la produsele pe care doresc să le achiziționeze, însemnând preț și caracteristici.

De asemenea, o strategie ar fi ca oamenii să știe clar ce produse vor să cumpere și din ce magazine. Asta îi va ajuta să se concentreze asupra lucrurilor de care chiar au nevoie și să economisească bani.

Specialiștii în securitate cibernetică avertizează asupra tentativelor de fraudă pe care răufăcătorii le operează în perioada de Black Friday 2017. Vectorul de atac principal folosit în timpul acestor acțiuni comerciale este țintirea potențialilor clienți cu e-mail-uri care promit chilipiruri, produse cu reduceri substanțiale.

Anumiți utilizatori sunt astfel tentați să le cumpere, ignorând aspecte precum reputația comerciantului sau siguranța tranzacției. În acest context, folosirea unei soluții de securitate poate face diferența între accesarea unor site-uri periculoase care colectează parole sau date de pe card și navigarea în siguranță.

Black Friday 2017 – Recomandările specialiștilor Bitdefender pentru a evita orice neplăceri sunt binevenite:

  1. Identificați și ignorați mesajele de phishing. Se folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puțin vigilenți, cerându-le detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.
  2. Nu cumpărați produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. Verificați legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare.
  3. Alegeți doar magazine online cu certificate SSL astfel încât să le puteți confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS și un lăcățel indică faptul că sunteți pe o pagină securizată, dar magazinele online respectabile furnizează și informații legate de identitate împreună cu certificatul SSL.
  4. Nu divulgați codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianților online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacția este posesorul real al cardului.
  5. Faceți o scanare completă a sistemului înainte de a iniția o plată și asigurați-vă că este 100% sigur.
  6. Când tranzacția este finalizată și primiți în continuare mesaje de la departamentul de relații cu clienții al magazinului online, cereți informații în plus în legătură cu măsurile de securitate suplimentare solicitate de comerciant.
  7. Folosiți conexiunea de date mobile a telefonului sau tabletei pentru a face achiziții online. Evitați să faceți cumpărături conectați la o rețea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceți asta, folosiți o soluție de plată dedicată, precum Bitdefender Safepay, pentru a vă conecta în siguranță la contul bancar sau pe site-uri de plăți online.
  8. Pe cât posibil, faceți cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpărați în timp ce sunteți la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul școlii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.
  9. Asigurați-vă că folosiți o soluție de securitate care blochează și reclamele periculoase. Mențineți-vă întotdeauna browser-ul și soluția de securitate actualizate.
  10. Verificați-vă regulat conturile în special înainte și după tranzacțiile online, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

Black Friday 2017 – Cum poţi să returnezi un produs  

Atunci când cumperi un produs dintr-un magazin online, cel mai probabil nu vei primi ceea ce ai comandat. Cum nu ai posibilitatea să te asiguri de calitatea produsului, legislația îți oferă o soluție: posibilitatea de a returna un produs pe care nu-l mai vrei (este vorba, mai exact, de dreptul de retragere din contractul de vânzare-cumpărare la distanță). Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii ne oferă acest drept.

Consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia. După ce ai informat comerciantul că vrei să te retragi din contract, legislația prevede că acesta are la dispoziție 14 zile ca să-ți returneze banii.  În plus, există și posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni.

Pe site-ul său, vânzătorul este obligat să precizeze dacă poți să te retragi din contract, în ce condiții poți să faci asta, care este procedura concretă și ce termen trebuie respectat. De asemenea, trebuie să precizeze dacă ești obligat la costul de transport pentru returnarea unui produs, dacă poți să returnezi în magazin ori doar prin curier rapid etc. În plus, dacă există motive pentru pierderea dreptului de retragere ori dacă produsul este dintre cele pentru care legea prevede că nu se pot da înapoi, comerciantul este obligat să te informeze dinainte. Cel mai des, vei întâlni pe site informațiile sub titlul de “Condiții de returnare”, însă acestea se referă, de fapt, la dreptul de retragere din contract, chiar dacă nu vei găsi exact această formulare.

Comerciantul n-are dreptul să-ți solicite un motiv pentru care alegi să returnezi un produs și nici să-ți perceapă vreo taxă pentru că îți exerciți acest drept. Dacă un comerciant nu te-a informat despre dreptul de retragere, atunci perioada în care poți să te răzgândești se prelungește cu 12 luni, după expirarea perioadei inițiale de 14 zile.

 

Lasa un raspuns