Cum ne păcălește Poșta Română

2
138

*Cristian SABĂU

Oricine va dori şi va voi să se informeze asupra serviciilor pe care le poate oferi Poșta Română poate s-o facă simplu, pe mai multe căi: direct la sediile din ţară, citind materialele de prezentare, pe cale telefonică sau accesând site-ul Poştei Române. În urma consultării ofertei ar putea opta pentru serviciul Prioripost pentru care Poșta Română garantează servicii foarte atrăgătoare, atât ca rapiditate, cât şi ca tarifare. Textual, Poșta Română se laudă în reclamă că oferă „cel mai profitabil raport calitate-preţ de pe piaţa românească”!!! Oare aşa să fie?! Păăăi, să vedem puţin cum stau treburile „pe teren”.

Pachetele trimise de tine cu Prioripost ajung la destinaţie în 12 ore dacă le trimiţi în aceeaşi localitate, 24 de ore dacă le trimiţi între oraşe reşedinţă de judeţ sau intrajudeţean şi 36 de ore între oricare alte două localităţi din România.

Având în vedere că oferta Poştei Române părea foarte avantajoasă (ca timp de recuperare a plicurilor/coletelor şi ca siguranţă, certificând primirea obiectului de expediat), am recurs la serviciile Prioripost pentru expedierea/primirea unui plic conţinând un act de care aveam nevoie în Piteşti luni, 26 martie, până la ora 14.

Ca atare, plicul conţinând actul respectiv a fost depus în Bucureşti spre a fi expediat la Oficiul Poştal Nr. 72 din cartierul Titan vineri, 23 martie, în intervalul 13-14. Expeditoarei (chiar fiica mea) i s-a garantat la Of. 72 că plicul va ajunge în mod sigur sâmbătă, 24 martie, accentuându-se faptul că serviciul Prioripost este activ şi sâmbăta. Chiar aşa şi trebuia să fie dacă – potrivit reclamei – „pachetele trimise ajung în 24 de ore dacă le trimiţi între oraşe reşedinţă de judeţ”.

Ei bine, pe teren lucrurile stau puţin diferit! Plicul expediat de la puţin peste 100 de kilometri, din Bucureşti, care potrivit angajamentelor Poştei Române trebuia să ajungă sâmbătă, 24 martie, până la ora 14, n-a mai ajuns deloc. Mai precis, după ce am aşteptat sâmbătă, duminică şi luni degeaba, victorie! Marţi, 27 martie (poate pentru centenarul unirii Basarabiei cu ţara), pe la 12 am fost apelat la interfon, am răspuns şi un glas masculin a anunţat: „de la Poştă!”. Am deschis uşa de la intrarea în scară şi uşa apartamentului şi am aşteptat un minut, în care nu s-a întâmplat altceva decât că am auzit deschizându-se şi închizându-se uşa scării. Am coborât rapid (câteva trepte de la etajul I la parter) şi n-am mai văzut pe nimeni „de la Poştă!”, am găsit doar o înştiinţare să mă prezint să iau plicul de la Oficiul Poştal Nr. 8. Curată nesimţire şi mare măgărie a angajaţilor Poştei Române! M-am îmbrăcat repede, m-am dus la Oficiul Nr. 8 (drumul mi-a luat cam 10 minute), am stat la coadă exact (cu ochii pe ceas!) 21 minute (şi asta pentru că am avut noroc şi am nimerit la coada care avansa mai repede!), i-am arătat avizul găsit în cutia poştală oficiantei pe care o cunosc de vreo două decenii, am primit plicul. Am întrebat de ce nu mi-a fost predat plicul la domiciliu, conform angajamentelor şi tarifelor, oficianta mi-a răspuns că nu-şi explică nici ea de ce…  m-am întors acasă, încă 10 minute, o groază de timp pe care Poșta Română mi l-a furat! Nu mai spun că am fost obligat să reprogramez toate activităţile la care era nevoie de actul pe care-l aşteptam, iar întârzierea a fost de 5 zile. Alt timp pe care mi l-a furat Poșta Română prin serviciul cu „cel mai profitabil raport calitate-preţ de pe piaţa românească”!!

Poate explica cineva un astfel de comportament? Cum poţi ca poştaş să ai tupeul să suni la interfon şi să nu urci un etaj, să preferi să pui un aviz în cutia poştală? Cum îţi justifici tu, poştaşule, salariul (atâta cât o fi!) şi cum justifică Poșta Română reclama mincinoasă pe care o face unui produs al său?

Ei, da’ poate în cazul meu a fost vorba despre un poştaş inconştient care nu-şi merită locul în organigramă şi care mâine va fi dat afară (aşa cum merită!) pentru astfel de comportament, mi-am zis. Mi-am zis… şi am căutat să văd ce părere au alţi utilizatori ai celebrului Prioripost. Din păcate, am constatat că n-am fost singurul păcălit de reclama mincinoasă a Poştei Române. Chiar pe pagina de facebook (dar nu numai) a Poştei Române am găsit două semnalări foarte recente ale măgăriilor pe care le fac poştaşii din diverse zone ale ţării şi mi-am dat seama că m-am agitat degeaba, că trebuie să mă consider un fericit! Păi dacă în cazul meu acestui serviciu rapid i-au trebuit nu 24, nici 36 de ore, ci 4 zile (adică 4×24 ore = 96 ore!) ca să parcurgă cei 100 (şi ceva de) kilometri, pentru alţi „fericiţi beneficiari” întârzierile au fost şi mai mari (de 6 zile şi chiar mai mult). Aşadar, prin comparaţie cu ceea ce au păţit alţii, pot declara că sunt un adevărat răsfăţat al sorţii!!

Ei, de când totu-i (foarte!) relativ, e clar că în orice situaţie rea poţi descoperi şi o circumstanţă pozitivă…

2 Comentarii

  1. Subscriu la aprecierile d-lui Cristian Sabău ref la serviciile POSTEI ROMANE.
    Eu NU ÎNȚELEG de ce POSTAȘUL, salariat al POSTEI ROMÂNE, n-are voie să lase la CUTIUȚA POȘTALĂ TALONUL de PENSIE al pensionarului ce a optat să-si primească banii prin BĂNCI (bancomate).
    Avem noi ROMÂNII un dar de a ne scărpina la urechea dreaptă cu mâna stângă ce cred că nu mai există la nici un alt popor.
    Eu cred că si această decizie a POSTEI ROMANE are drept scop FALIMENTAREA cât mai rapidă a acestei INSTITUȚII, întrucât niste ȘMECHERI au pus ochii pe ACTIVELE IMOBILIARE ale acesteia pe care doresc să le preia in proprietatea lor pe 2 lei/buc. Merită nu ? Sedii solide, locatii in buricul târgului, fac 2 lei, NU ?

  2. Este -din pacate- numai un tip de abuz al angajaților care distrug ce a mai rămas din blazonul acestei instituții…

Lasa un raspuns