Comerciantii, obligati sa inlocuiasca sau sa repare in termen de 15 zile produsele aflate in garantie

0
211

termen_de_garantieLegea 449/ 2003 privind vanzarea produselor si garantiile acordate acestora se va modifica incepand cu luna martie a acestui an, aducand un plus de 15 zile calendaristice in favoarea cumparatorului. Aceste zile sunt termenul acordat vanzatorului de a remedia orice problema apare la produsul achizitionat.

Guvernul a adoptat marti, 26 ianuarie 2016, o ordonanta de urgenta  care aduce un plus legii privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Acest lucru s-a decis in urma numeroaselor reclamatii primite de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si la inspectoratele teritoriale ale institutiei. Termenul limita pentru reclamatiile admise este de 15 zile calendaristice.

Actul normativ consta in aparitia acestui termen limita in care vanzatorul este obligat sa rezolve sesizarea clientului prin:  reparare, inlocuire cu un produs nou sau orice este necesar, daca achizitia nu corespunde fisei tehnice, certificatului de garantie sau nu indeplineste toate functiile conform publicitatii facute. In comparatie cu legea initiala in care nu exista un numar de zile prestabilite pentru rezolvarea reclamatiei, iar problemele se rezolvau  conform contractului de garantie inmanat la achizitionarea produsului, noutatea celor 15 zile calendaristice va  duce la solutionarea problemelor in termen limita, punct benefic pentru consumator.

De asemenea, aceasta completare a legii obliga vanzatorul  ca la  orice produs de lunga durata vandut acesta sa fie insotit obligatoriu de: certificatul de garantie, declaratie de conformitate, carte tehnica, instructiuni de instalare  si de folosire, exploatare si intretinere, toate acestea eliberate de producator.

De asemenea, noua ordonanta presupune ca garantia produsului va fi restabilita odata cu incheierea solicitarii dusa la bun sfarsit, adica timpul de functionare a produsului datorat lipsei de conformitate aparute in perioada termenului de garantie, prelungeste acest termen cu numarul de zile pana s-a rezolvat neconformitatea.

Prevederile legale  se aplica pentru bunurile noi, de folosinta indelungata, cumparate sau obtinute prin tombole, concursuri, la reduceri de pret , etc.

Un nou punct important este faptul ca daca produsul achizitionat defect nu a putut fi remediat in termen de cele 15 zile calendaristice si a depasit si 10% din timpul de garantie prin nefunctionare, comerciantul este obligat sa va dea un produs nou sau sa va restituie contravaloarea acestuia.

Pentru noul produs primit, garantia incepe din momentul in care l-ati primit, fara legatura cu timpul la care ati achizitionat produsul initial, dar care a fost defect.

Lasa un raspuns